Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για να προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Συνεχίζοντας την πλοήγηση στον ιστοχώρο, συμφωνείτε με τη χρήση cookies. Διαβάστε την πολιτική ιδιωτικότητας για περισσότερες λεπτομέρειες

Ωρολόγιο πρόγραμμα χειμερινού εξαμήνου

Ανακοινώθηκε η έκτη έκδοση του ωρολογίου προγράμματος μαθημάτων (v6), για το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2021-22. (έναρξη μαθημάτων: Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2021).

Ακολουθεί μήνυμα από τον Πρόεδρο του Τμήματος, Αν. Καθ. Χρήστο Τρυφωνόπουλο.

Αγαπητοί συνάδελφοι καλησπέρα,

όπως ίσως θα έχετε πληροφορηθεί δημοσιοποιήθηκε η ΚΥΑ για τη λειτουργία των πανεπιστημίων εν μέσω της πανδημίας όπου ουσιαστικά προβλέπεται το για πλήρες άνοιγμα με τη μέγιστη πληρότητα στις αίθουσες και τα αμφιθέατρα. Με δεδομένο ότι η πανδημία συνεχίζεται και λαμβάνοντας υπόψη την ανησυχία φοιτητών και διδασκόντων για τη δεδομένη επικινδυνότητα της κατάστασης λόγω του κορωνοϊού, το Τμήμα πήρε την πρωτοβουλία να καταρτίσει ένα πρόγραμμα μαθημάτων προς την κατεύθυνση της ελαχιστοποίησης (στο μέτρο του δυνατού) του ρίσκου που αυταπόδεικτα υπάρχει για όλους μας, καθηγητές και φοιτητές.

Στο πλαίσιο αυτό καταρτίσαμε το παρόν πρόγραμμα χειμερινού εξαμήνου προσπαθώντας: (α) να μειώσουμε την έκθεση των φοιτητών από τις συνεχείς αλλαγές αίθουσας και το συνωστισμό στους διαδρόμους, και (β) να μειώσουμε την έκθεση των διδασκόντων από την διαδοχική επαφή με διαφορετικές ομάδες φοιτητών και πολλαπλές αίθουσες διδασκαλίας. Εκτός από το παρόν πρόγραμμα μαθημάτων αποφασίστηκε και μία δέσμη επιπρόσθετων μέτων ώστε να περιοριστεί ακόμη περισσότερο ο κίνδυνος. Αυτά που αποφασίστηκαν περιλαμβάνουν:

  • Κυλιόμενες ώρες έναρξης για όλα τα μαθήματα ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες και τους διαδρόμους κατά τις εναλλαγές και τα διαλείμματα. Παράλληλα οι διδάσκοντες θα ρυθμίζουν τα διαλείμματα με βάση τις ώρες έναρξης.
    • τα μαθήματα του 1ου έτους ξεκινούν ακριβώς την ώρα που αναγράφεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα,
    • τα μαθήματα του 2ου έτους ξεκινούν και 10 (δηλαδή δέκα λεπτά μετά την ώρα που αναγράφεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα),
    • τα μαθήματα του 3ου έτους ξεκινούν και 20 (δηλαδή είκοσι λεπτά μετά την ώρα που αναγράφεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα),
    • τα μαθήματα του 4ου έτους ξεκινούν και 30 (δηλαδή μισή ώρα μετά την ώρα που αναγράφεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα) και αντίστοιχα συμβαίνει και με τα διαλείμματα.
  • Διεξαγωγή μαθημάτων του ίδιου έτους κατά το δυνατόν στο ίδιο κτίριο.
  • Τα πολυπληθή μαθήματα του 1ου έτους να διεξάγονται στο αμφιθέατρο ή στις αίθουσες της σχολής με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα.
  • Διεξαγωγή συναντήσεων με φοιτητές κατά τις ώρες γραφείου με τηλεσυναντήσεις έναντι της φυσικής παρουσίας
  • Μέριμνα για ηλεκτρονικές εγγραφές σε εργαστήρια και αποφυγή χειρόγραφων δηλώσεων για ώρες παρακολούθησης.
  • Προσαρμογή των εργαστηρίων έτσι ώστε να μειωθεί η χρήση τους χωρίς να υποβιβαστεί σημαντικά η εκπαιδευτική διαδικασία
  • Προμήθεια ειδών προστασίας (πλεξιγκλάς) για τα εργαστήρια.

Αγαπητοί συνάδελφοι, θα ήθελα να σημειώσω ότι το πρόγραμμα αυτό είναι ένα πρόγραμμα έκτακτης ανάγκης, για το τρέχον εξάμηνο, ώστε να αντιμετωπίσουμε με μεγαλύτερη ασφάλεια την ιδιαίτερη κατάσταση που ζούμε και η οποία απαιτεί ιδιαίτερη αντιμετώπιση. Θεωρώ ότι τα πλεονεκτήματα στον δεδομένο προγραμματισμού των μαθημάτων υπερσκελίζουν τα μειονεκτήματα καθώς:

  • Μειώνεται ο κίνδυνος φοιτητών και διδασκόντων αφού ένα μάθημα γίνεται σε μία ημέρα και σε μία αίθουσα αποφεύγοντας εναλλαγές αιθουσών και συνεπαγόμενες επιμολύνσεις.
  • Δημιουργούνται μικρότερες απαιτήσεις για τον καθαρισμό των αιθουσών
  • Δημιουργείται λιγότερη αλληλεπίδραση διδασκόντων-φοιτητών και φοιτητών από διαφορετικά έτη μεταξύ τους.
  • Δίνει τη δυνατότητα ευκολότερης ιχνηλάτησης σε πιθανό κρούσμα.
  • Διευκολύνει τον έλεγχο των προβλεπόμενων πιστοποιητικών αφού χωρίς εναλλαγές σε αίθουσες απαιτείται έλεγχος μόνο μία φορά.
  • Στοχεύει στη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και τελικά του ίδιου του μαθησιακού αποτελέσματος (αφού οι φοιτητές και οι διδάσκοντες με τον τρόπο αυτό κινδυνεύουν λιγότερο από πιθανή επαφή με κρούσμα ή από παραμονή σε χώρο που κινήθηκε κρούσμα.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι η περίοδος που διανύουμε απέχει πολύ από το να θεωρείται φυσιολογική. Ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση με κύριο γνώμονα τη διασφάλιση της υγείας όλων των μελών (φοιτητές, διοικητικό προσωπικό, διδάσκοντες) της Πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά και την υποστήριξη μιας υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για να επιτευχθεί αυτός ο κοινός στόχος θα χρειαστεί να ενισχύσουμε το πολύ καλό κλίμα συνεργασίας που έχουμε με τους φοιτητές του Τμήματος αλλά και να ξεπεράσουμε, στο μέτρο που αυτό είναι εφικτό, τις δυσκολίες που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε με δημιουργικούς τρόπους.

Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Αν. Καθ. Χρήστος Τρυφωνόπουλος